Trött, och snuvig

Standard

Ont i hals och huvud, täppt i näsan och lite lätt feber på det. Men känns ganska okej ändå, är mest trött.

Idag är det 2 dagar till beräknad förlossning. Min kropp känns tyngre och tyngre nu, med mer och mer förvärkar och jämn smärta, men jag är ännu inte less på att vara gravid. Däremot känner jag av att det närmar sig, rent mentalt. Sen förvärkarna ändrade karaktär till att bli mer värkliknande så upplever jag mig mer lugn i situationen, och mer glädjefylld. Som att känslan av att det kommer lösa sig finns där, mina känslor kommer falla på plats. Nu börjar jag mer bli nyfiken på om det blir februari- eller marsbarn? 2 dagar kvar på denna månaden nu efter idag.

Det enda trista är att mannen har häcken full på jobb. Resulterar i huvudvärk om kvällarna, noll ork och noll förståelse för hur tungt jag har det, fysiskt och mentalt. Jag sköter all markservice i hushållet, inklusive dottern. Jag var igår rejält sur över detta kan jag säga, och tycker han kan bita ihop och anstränga sig för min skull. Jag önskar han kunde känna på hur det känns att vara i mina skor just nu… Men nu är det en ny dag, förhoppningsvis en mindre stressande dag. Vi har varit ett par i många, många år (12 år), så jag vet att såna här dagar passerar snabbt, och är lätt räknade. Men fasen vad de tar energi från mig just för stunden!

Igår var det ju löning. Mannen fick en bonus och jag fick min sista hela sjukpenning. Får lägga undan lite extra för det blir betydligt mindre ut kommande månader.

Duschen är förresten på plats och jag invigde den igårkväll! Så skönt!

image

Ett svar »

  1. Snyggt badrum!
    Jobbigt med förkylning och vara höggravid, det är minst lika jobbigt som mycket att göra på jobbet! Ni verkar ha en bra relation du och din man, kräv avlastning, det är ju du som snart ska springa maraton och lite till 😄 shit vad nära det verkar vara nu, så spännande!! Kram

Lämna en kommentar